PPC Reklama

Popis, ukázky, výpočet investice

Co je to PPC

  • PPC = Pay Per Click = platba za proklik
  • V PPC reklamě se nic neplatí za samotné zobrazení reklamy, ale platba probíhá až za kliknutí na reklamu, která uživatele dostane na web inzerenta.

1. Obsahová síť

  • Tisíce webů, které umožňující prostřednictvím PPC systémům Sklik (Seznam.cz) a Google Ads (Google) využívat jejich reklamní prostor a zobrazovat na nich reklamu inzerentů.
  • Reklama slouží k přivedení nových uživatelů na web inzerenta.
  • Forma reklamy – bannery, kombinovaná reklama (ukázka níže)

2. Retargeting

  • Slouží k opětovnému zobrazení reklamy uživatelům, kteří již byli na webu inzerenta a připomíná jim tak nabídku jeho služeb/produktů.
  • Uživatel, který se prostřednictvím retargetingu proklikne zpět na web je tedy cennější, protože již na webu byl a ví, co inzerent nabízí.
  • Zobrazuje se v Obsahové síti.
  • Forma reklamy: bannery, kombinovaná reklama (ukázka níže)

Bannery

  • Velmi vizibilní reklamní formát, který snadno přitáhne pozornost uživatele.
  • Minimální doporučená investice pro bannery v Obsahové síti – 70 Kč/den
  • Minimální doporučená investice pro bannery v Retargetingu – 50 Kč/den

Kombinovaná reklama

  • Kombinuje ilustrační obrázek (bez textu) s textem, který se může průběžně libovolně upravovat.
  • Její podoba se mění a přizpůsobuje podle nastavení webu a plochy, kde se zobrazuje.
  • Její výhoda je, že se většinou objevuje mezi různými články a zapadá tak do konceptu webu. Na uživatele proto nepůsobí tak agresivně, jako jiné typy reklamy.
  • Minimální doporučená investice pro kombinovanou reklamu v Obsahové síti – 70 Kč/den
  • Minimální doporučená investice pro kombinovanou reklamu v Retargetingu – 50 Kč/den

3. Vyhledávací síť

  • Reklama se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání na webech Seznam.cz a Google.
  • Zobrazuje se úplně nahoře (až první 4 TOP pozice), nebo úplně dole. Její pozice záleží na nastavené maximální ceně za proklik ve srovnání s konkurencí a také na tom, jak moc uživatelé na reklamu klikají.
  • Forma reklamy – textové inzeráty
  • Minimální doporučená investice pro textové inzeráty ve Vyhledávací síti – 70 Kč/den
  • (Cenu za proklik ve vyhledávání určuje především konkurence, která nastavuje maximální cenu za proklik, kterou je ochotna zaplatit a inzerent se s ní střetává v aukci se svojí nabídkou maximální ceny za proklik. Jeden proklik tak může stát od jednotek až po desítky korun, přičemž vždy záleží na kategorii klíčových slov – např. klíčová slova „prodej bytu Brno“ se mohou pohybovat 2-10 Kč/proklik, ale třeba „výkup nemovitostí“ se pohybuje ve vyšších řádech desítek korun za 1 proklik.)

Kampaň si můžete zadat zde

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart